REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád upřesňuje postup zákazníka a společnosti TRIO HAVEL s.r.o. v případě, že přes veškeré
úsilí společnosti TRIO HAVEL s.r.o. o zachování vysoké kvality nabízeného zboží vznikne na straně
zákazníka oprávněný důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady prodávaného zboží.
PREVENCE
Při výběru zboží je nutné, aby zvolený druh, velikost výrobku přesně odpovídal potřebám zákazníka.
Zákazník před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob
ošetřování zboží. Pouze zboží dobře zvolené z hlediska funkčního, sortimentního a velikostního je
předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití zboží.
Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné, aby zákazník věnoval dostatečnou pozornost
základním pravidlům užívání tohoto zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např.: nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu.
Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho pravidelná
údržba. Je třeba si uvědomit, že nesprávná, nevhodná nebo nedostatečná údržba zboží podstatně
zkracuje jeho plnou funkčnosti a životnost.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY REKLAMACE
Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat.
Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití nevhodného nebo nekvalitního
materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodného konstrukčního řešení.
Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo jiného nevhodného zásahu.
Uplatní-li zákazník právo z vady prodaného zboží řádným způsobem, bude reklamace včetně
odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace (pokud se společnost TRIO HAVEL s.r.o. nedohodne se zákazníkem na delší době).
Zboží k reklamaci je vhodné předložit kompletní, dále vyčištěné, suché a hygienicky nezávadné.
Pokud bude k reklamaci předloženo zboží v hygienicky nepřijatelném stavu (špinavé, mokré, plesnivé atd.) bude reklamace vyřešena ihned zamítnutím.
MÍSTO A ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Zákazník může uplatnit reklamaci v kterékoliv prodejně TRIO HAVEL s.r.o.
Zákazník uplatňuje reklamaci osobně, popřípadě poštou. Nákup reklamovaného zboží v prodejně TRIO HAVEL s.r.o. prokazuje zákazník nejlépe kupním dokladem nebo jiným vhodným způsobem (např. výpis z bankovního účtu při použití platební karty, čestné prohlášení, dodací list).
Vedoucí prodejny nebo jím pověřený pracovník je povinen vydat zákazníkovi potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je předmětem reklamace a jaký způsob řešení reklamace zákazník požaduje (zahájení reklamačního řízení), kdy a jakým způsobem byla reklamace vyřízena, včetně zdůvodnění při zamítnutí reklamace (ukončení reklamačního řízení).
LHŮTY PRO UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Právo z vady (reklamace) musí být spotřebitelem uplatněno v zákonné nebo smlouvou sjednané lhůtě.
Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned, jakmile se vada objevila.
Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady a znehodnocení
zboží nebo znemožnit objektivní posouzení skutečných příčin současného stavu zboží a může být
důvodem zamítnutí reklamace.
Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném používání a
správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a
rozdílnosti v intenzitě jako užívání vydržet. Záruční doba je obecná administrativní lhůta, která nemá
žádnou přímou souvislost s obvyklou životností konkrétního výrobku.
ODSTRANITELNÉ VADY
Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled,
funkce a kvalita zboží.
V případě výskytu odstranitelné vady má zákazník právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna.
Společnost TRIO HAVEL s.r.o. je povinna vady odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. V případě, že bylo zboží v opravě, se záruka prodlužuje o tuto dobu.
Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, může zákazník požadovat výměnu zboží (na přání zákazníka lze vyměnit za jakékoliv zboží). Pokud není výměna zboží možná, může zákazník od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží.
V případě vady neodstranitelné má zákazník právo na výměnu zboží
NEODSTRANITELNÉ VADY
Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není
účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží bylo řádně užíváno jako zboží bez vady má zákazník právo požadovat výměnu zboží za nové bezvadné, či odstoupit od kupní smlouvy.
V případě, že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému užívání zboží /např. vady estetické) a
zákazník nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Při poskytování slevy se přihlíží k charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku, délce jeho užívání a k možnostem dalšího použití.
1. 7. 2019 Ing. Miroslav Havel